Ahad, 7 September 2008

Banjir Yang Luar Biasa - Pt II


Lepas balik sampai umah, aku amik pula gambar sekitar umah aku. Kalau nengok dari suasana sungai ni pun, memang aku rasa gerun gak. Kat dalam hati pula tergerak dok kata "hai..kalau ujan lagi hari ni, alamat le..." Memang cuaca nampak baik sangat pagi tuh.

Air sungai blom lagi surut sepenuhnya. Malam sebelum tu pun, wife aku dah antor message bagitau, umah dah naik air sikit kat bahagian dapur tuh.

Dalam dok rasa lega sebab cuaca cerah, tetiba ja, dalam pukul 9.30 pagi, hari tiba-tiba je gelap. Hati aku memang rasa tak best dah waktu tuh. Sebabnya, beberapa tahun lepas, masa tu aku keje kat Exel, pernah gak jadi macam tuh. Memang hari Jumaat hujan lebat, then pagi sabtu tu cerah dan dalam pukul 9 lebih hujan lebat sangat. Sampai air naik melimpah. Same scenario happen. Hari sama waktu pun hampir sama. Luckily, aku off hari tuh. Memang dah standby awal dah.

Air mula melimpah keluar.. Dah lebih paras lantai...

**Bersambung**
Posted by Picasa

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...