Rabu, 11 Julai 2012

Seminar SKMM

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semalam berkesempatan mengikuti Seminar Suruhanjaya Komunikasi Dan Multi Media Malaysia. Yang diadakan di Sunway Hotels Seberang Jaya, Pulau Pinang. Actually, teman ni sudah silap masuk seminar. Sepatutnya teman ikuti Seminar DagangNet. Tapi entah camna, member teman (Exec teman) udah daftar gi SKMM Seminar. Alahai.

Seminar ni lebih kepada teknikal dan perakuan. Teman ni lebih kepada pensijilan dan kelulusan. Sebab syarikat teman lebih kepada industri dan pemasangan. Tak kisah le. Paling tidak, ada juga manfaatnye.

Untuk makluman juga, penggunaan 800Mhz akan dihentikan dan ditukar kepada 400Mhz pada tahun 2016. Maklumat lanjut boleh rujuk web SKMM, kebanyakkan peserta lebih kepada pengusaha Radio Amatur. 


Ni lah sesi yang paling teman gemor dan suka. Sesi minum dan makan pagi. Meriah. Tapi sayang, gambor teman belum diorang upload lagi ke SKMM website.


Pembentangan kertas kerja mengenai Migrasi perkhidmatan Radio Sesalur (Trunk Radio) di jalur 800Mhz ke jalur 410-430Mhz oleh Engineer En Eizuddin Mohamad.


Kata-kata aluan dan perasmian oleh Pengarah Wilayah Utara SKMM Tuan Hj Mohd Hussin Ali

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...